Patarimai interneto komunikacijai

Filed under: —

Šiuo metu visas pardavimo procesas – nuo vartotojo pageidavimų raiškos iki transakcijos – gali įvykti internete. Siekiant kokybiškos komunikacijos su potencialiu vartotoju, turi būti naudojama daug įvairių interneto rinkodaros kanalų:

  • internetinės rinkodaros programos bei kampanijos (jas pradedant nuo optimizavimo paieškos sistemoms – SEO);
  • mokėjimai internetu;
  • partnerinių programos;
  • reklamos el. paštu;
  • reklaminės juostos;
  • žiniatinklio technologijomis paremtos interneto konferencijos;
  • interneto dienoraščiai;
  • RSS naujienos;
  • garso bei vaizdo transliavimas bei interneto televizijos.

Šie interneto rinkodaros kanalai reikalingi ne tik siekiant įgyvendinti operatyvius tikslus (pvz., pardavimo didinimą), bet yra ir strategiškai svarbūs einant naujos rinkos, klientų lojalumo, palankaus įvaizdžio internete link.

Jeigu Jūsų įmonės tikslinė auditorija gana daug laiko praleidžia internete, tuomet Jums reikėtų tinkamai formuoti bendrovės, jos teikiamos paslaugos ar gaminamo produkto įvaizdį ir stiprinti jo žinomumą interneto erdvėje: įmonės svetainėje, tinklaraščiuose (angl. blog), socialiniuose tinkluose. Tai suteikia galimybę verslui užmegzti abipusį ryšį su tiksline auditorija.

Jeigu norite, kad Jūsų įmonės turima interneto svetainė atneštų naudos, neužteks tik tradicinio „apie“, gaminamų produktų ar teikiamų paslaugų aprašymo bei kontaktų. Jūsų klientai tikrai nori žinoti aktualias naujienas, pareikšti savo nuomonę, sužinoti atsiliepimus, dalintis informacija su draugais ir pan. Rekomenduojama pasirūpinti ne tik tinkama svetainių koncepcija, bet ir optimizuoti jas taip, kad atsirastumėte kuo aukštesnėse pozicijose paieškos sistemų (pvz. „Google“) rezultatų sąraše (SEO). Taigi, akivaizdu, kad šiandien komunikacija internete neapsiriboja vien tik tradicine įmonės interneto svetaine.

Norime išsamiau patarti, kaip reikėtų tinkamai bendrauti su esamais ar potencialiais klientais, naudojant socialinius tinklus, naujienlaiškius bei tinklaraščius (angl. blog).

Socialiniai tinklai:

  • efektyviausia savaitės diena Facebook pranešimams yra šeštadienis;
  • „Facebook“ pranešimus geriausia rašyti apie vidurdienį (šiame tinklalapyje vartojai aktyviausi 12 ir 19 val.);
  • geriausia „Facebook’e“ skelbti po vieną įrašą kas dvi dienas, tuomet jį pamėgs daugiausia vartotojų;
  • pranešimą „Twitter“ paskyroje reikėtų rašyti maždaug 17 val.;
  • „Twitter“ paskyroje nereikėtų rašyti daugiau kaip 4 pranešimų per valandą.

Naujienlaiškiai:

  • naujienlaiškius reikėtų siųsti ne daugiau kaip 4 kartus per mėnesį. Taip klientas jūsų neužmirš, tačiau ir netapsite įkyrūs;
  • naujienlaiškiai, susiję su atostogomis, įprastai skaitomi 17–19 val.;
  • pasiūlymai, susiję su paslaugomis ar prekėmis, dažniausiai skaitomi 6–10 val. ryte.

Tinklaraščiai (angl. blog):

  • daugiausia tinklaraščiai skaitomi iki vidurdienio;
  • vakarais ir naktį juos dažniau skaito vyrai;
  • daugiausia skaitytojų tinklaraščiai sulaukia pirmadieniais;
  • daugiausia lankytojų – apie 11 val.;
  • daugiausiai atgalinių nuorodų – pirmadieniais bei ketvirtadieniais 7 val. ryte;
  • intensyviausiai komentuojama šeštadieniais.

Labai svarbu neužmiršti, kad kiekvienas verslas yra individualus, o kiekvienai situacijai reikia savitų sprendimo būdų. Vis dėlto bendra statistika visuomet padės pasiekti geresnių rezultatų ir užbėgti už akių jos nežinantiems konkurentams.